אכזבה: תושבי עין גדי הצביעו נגד הקמת בית כנסת ביישוב

    "אין מדובר בבית תפילה "פשוט", אלא בהעתק של בית כנסת עתיק שעמד בעין גדי לפני כ-1600 שנה והיה אמור מוקד עלייה לרגל עבור תיירים שוחרי מורשת, תרבות ודת מכל העולם"
    ישראל פריי 4 Comment on אכזבה: תושבי עין גדי הצביעו נגד הקמת בית כנסת ביישוב

    ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף אמר בתגובה: "הכרעתם של תושבי קיבוץ עין גדי נגד הקמת בית הכנסת העתיק והייחודי בשטחם היא טעות מצערת והיסטורית"

    "אין מדובר בבית תפילה "פשוט", אלא בהעתק של בית כנסת עתיק שעמד בעין גדי לפני כ-1600 שנה והיה אמור מוקד עלייה לרגל עבור תיירים שוחרי מורשת, תרבות ודת מכל העולם"
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהצבעה שנערכה בין חברי קיבוץ ׳עין גדי׳, נמצא רוב המתנגד להקמת בית כנסת על חורבות אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם. 69 חברים הצביעו בעד, אך 90 מצביעים הכריעו את הכף נגד.

    קיבוץ עין גדי סוער בגלל החלטה להקים בית כנסת ומקווה

    ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף אמר בתגובה: "הכרעתם של תושבי קיבוץ עין גדי נגד הקמת בית הכנסת העתיק והייחודי בשטחם היא טעות מצערת והיסטורית

    אין מדובר בבית תפילה "פשוט", אלא בהעתק של בית כנסת עתיק שעמד בעין גדי לפני כ-1600 שנה והיה אמור מוקד עלייה לרגל עבור תיירים שוחרי מורשת, תרבות ודת מכל העולם.

    אנו מכבדים את ההחלטה שהתקבלה באופן דמוקרטי, אולם בכוונתי לבחון אפשרויות להקמת הפרויקט במיקום חלופי שיהיה מוסכם על כולם".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בהתחלה היה נראה לי שמדובר בהתנגדות של תושבי אום אל פאחם שמתנגדים להשתלטות יהודית בשטחם מטעמים דמוגרפים, אבל אחרי זה ראיתי שמדובר בעין גדי, אמרתי לעצמי בעין גדי יש ערבים? מה איכפת להם שבונים שם ביהכנ"ס, וגם אם עובדים שם ערבים, הם אינם תושבי המקום שיכולים להתנגד על בנית ביכנ"ס במקום ישוב יהודי, עד שתפסתי שבעצם מדובר ביישוב יהודי או קיבוץ יהודי, ואז באמת לא הבנתי,
      מה איכפת להם שמשפצים להם ביהכנ"ס על חשבון מדינה, הם יוכלו להנות מביכ"נ מפואר ממוזג ונוח, עד שנפל לי האסימון שתושביו היהודים של עין גדי מתנגדים לבניה ביהכנ"ס בשטחם, ולא בגלל שהם מרוצים מביהכנ"ס הישן שלהם, אלא פשוט אאמממ אממממ לא היה להם אף פעם ביהכנ"ס וגם עכשיו לא רוצים שיהיו להם, רגע אז אם כך, איך יכול להיות שיהודים שהדבר הבסיסי שלהם ביהדות זה ביהכנ"ס יתנגדו לבניה, ועוד לא על חשבונם, בקיצור הסתבכתי מאוד, לא נותר לי אלא לאחל ליהודים המנותקים כ"כ מהעבר שלהם, אבל בכל אופן שומרים על הגחלת היהודית שלהם, שיגלו במהרה את היופי שביהדות ואת הדברים שמחברים אותם ליהדות, כי יהדות זה לא סתם שם, יהדות זה חיבור לדרגים הגבוהים ביותר של רוחניות.

      1. טעות בידך
        יש בית כנסת במקום ומכבדים את הדת מאד, והגישה כל אחד באמונתו יחיה.
        הרוב בקיבוץ רוצה בית הכנסת חדש ומפואר , אבל בעסקת החבילה שניסו לתת כ"מתנה" לא התאימה .
        מבחינת המיקום (השטחים מוגבלים, אנחנו שוכנים על ההר) והן מבחינת הרעיון למרכז מורשת .הרעיון יכל להתקבל אם היו מציגים זאת בצורה שונה, לא כפייתית ולא דרך העיתונות.
        הדבר ראוי לבדיקה מחדש, בצורה עיניינית ולא כסקופ עיתונאי…אנשי מועצה אזורית תמר ניסו להתפרסם כעושי דבר אך באמת לא כערך מורשתי תראו אנחנו עושים משנים משקיעים וכו ולא קיבלו אותנו…באמת זאת לא הדעה בקבוץ , רוצים בית כנסת , מכבדים את דת ישאל, אך לא בתנאים ובצורה שהגישו אותה תודה

    2. 3

      ישוב של עוכרי ישראל אם פלובה אנחנו גם יכולים לבחור לא ללכת לעין גדי ויש עוד הרבה מה לעשות … אני מאמין שכנסיה או מסגד תתקבל בברכה